Nieuw logo voor Senioren

Senioren Dijk en Waard heeft een nieuw logo en ontwerper Richard den Bak legt uit waarom.

 

 

Het vorige logo had een aantal nadelen: het beeld legde een relatie met de fusie tussen Langedijk (de leeuw) en Heerhugowaard (de reiger), dat was actueel tijdens de vorige verkiezingen maar zal dat in de toekomst steeds minder zijn.

Het is belangrijker te focussen op wie wij zelf zijn en wie onze achterban vormen: senioren!

 

Al in de oudheid was de uil symbool voor wijsheid, rijpheid en bedachtzaamheid. Kernwoorden die wij graag linken aan senioriteit.

 

Maar er waren meer nadelen: de ampersand (het &-teken) dat in het logo was gebruikt zorgde voor verwarring aangezien de gemeentenaam geschreven wordt als 'Dijk en Waard' en niet als 'Dijk & Waard'.

Ook was het logo bij verkleining steeds minder goed zichtbaar - dit is bij het nieuwe logo veel minder het geval: ook bij een sterk verkleinde weergave blijft het duidelijk herkenbaar.

 

Tenslotte was de pay-off (Samen staan we sterker) te algemeen en niet specifiek gericht op onze doelgroep. Kortom, het was tijd voor een nieuwe start en we hopen dat iedereen snel aan ons nieuwe logo is gewend. Bij de Senioren zelf is het uiltje in ieder geval warm onthaald!